Long time no speak! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marlous Lufting - WaarBenJij.nu Long time no speak! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Marlous Lufting - WaarBenJij.nu

Long time no speak!

Door: marlouslufting

Blijf op de hoogte en volg Marlous

21 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey allemaal!

Sorry dat het zo lang geduurd heeft.. maar hier is dan eindelijk een gloednieuwe blog! De afgelopen weken heb ik het nogal druk gehad en kon maar geen tijd vinden om aan mijn blog te beginnen. Moet dus ook even diep nadenken wat ik allemaal heb gedaan in deze tijd, maar komt vast goed :) veel leesplezier en reacties zijn altijd welkom, vind ik alleen maar leuk!

- 3 maart -

Samen met mn gastbroer John en Chrisa (exchange student uit China) ben ik wezen schaatsen op een indoor ijsbaan hier in de buurt. Was errug grappig, want ze hadden allebei nog nooit geschaatst! Dit is alweer lang geleden en toen lag er zelfs nog sneeuw.. maar daar is nu niets meer van over.

- 10 maart -

Voor degenen die mij op facebook hebben, hebben een tijdje terug ook vast wel super veel foto's gezien van John, mij en een vrouw. Dit is Kim, zij is een vriendin van mijn gastmoeder en ze heeft ook een exchange student in huis. Samen met haar hadden we die dag een beetje gewinkeld en geluncht at Ruby Tuesday. Zij is echt zo grappig en heeft zoveel energie dat je gewoon niet kan stoppen met lachen ;) Ze had op een briefje geschreven voor de serveerster dat John en ik exchange students waren, dat we nog nooit in Ruby Tuesday waren geweest en of ze ons eerste bezoek ook speciaal konden maken. Dus de serveerster kwam even later naar ons toe en zei dat we een dessert mochten kiezen op hun kosten! John en ik net zo verbaasd want wij wisten niet dat Kim dit voor ons geregeld had. Super leuk van haar en van Ruby Tuesday natuurlijk haha ;)

Die avond waren John en ik uitgenodigd voor een surprise party van een vriendin van ons (duitse exchange student). Ze wist er niets van af dat er een feestje was geregeld voor haar en dacht dat ze gewoon uiteten zou gaan met een vriendin. Maar toen ze aankwam in het restaurant waren er dus ineens veel meer vrienden van haar: Supriseeee! was erg gezellig!

- in de week van 12 t/m 18 maart -

In mijn laatste blog had ik jullie verteld dat ik van plan was om te gaan voetballen hier, zodat ik niet elke dag na school saai naar huis hoef te gaan en beetje huiswerk zit te maken.. Dus met al mijne goeie moed ging ik de try outs in. Het begon eigenlijk op de maandag, maar het basketball team van onze school had een super belangrijke wedstrijd die middag, dus als je daar graag heen wilde mocht je gaan. Samen met Ursula (exchange student uit Brazilie die bij mij op school zit) ben ik daar heen geweest. De tegenstanders zagen er net zo gevaarlijk uit, dus we wisten eigenlijk al hoe het zou eindigen.. Onze school had dus ook verloren, maar waren zeker niet slecht en het was al super knap dat ze zover waren gekomen in de competitie, maar het seizoen was nu dus wel echt over jammer genoeg. Vond het altijd super leuk om naar deze wedstrijden te kijken :)

Dinsdag en woensdag waren er dus nog twee dagen voor de try outs. Was wel even wennen voor mij, want het was alweer 5 of 6 jaar geleden sinds mijn voetbalcarriere bij vv dalen.. (ha-ha)anyways, 60 meiden die wilden proberen om in het team te komen, maar alleen 40 meiden (volgensmij) konden door, veel afvallers dus! De meeste meiden hier spelen al hun hele leven voetbal dus waren super goed.. maar ik wilde het echt heel graag, dus nadat ik mijn doorzettingsvermogen / ik-wil-dit-heel-graag-en-zal-mijn-best-doen-praatje had gehad met de coaches had ik het dus ook gehaald!! De rest van de week na school elke dag getraind van 3 tot 5 en op vrijdag zijn we met het team uiteten geweest om elkaar wat beter te leren kennen :)

Die zaterdag gaf de moeder van een vriendin van mij een soort make-up party bij iemand thuis. Net zoals wij die oriflame party's kennen. Ze vroeg dus of ik mee wilde en dat leek me wel gezellig! Het was bij iemand thuis die John en ik ook van school kennen, dus John ging ook mooi mee. Super mooie plek waar dat huis was, in het bos en aan het meer! jalooeeers haha, 's avonds hadden we daar geslapen en zondag daar een beetje de dag doorgebracht.

- in de week van 19 maart t/m 25 maart -

Op dinsdag 20 maart was ik hier precies 2 maanden. Die avond had ik bij een vriendin geslapen, omdat we de volgende ochtend VOOR school van 6 tot 7 voetbaltraining hadden! miengoddd.. net zo vroeg en ik heb al zo'n hekel aan opstaan.. maar goed ik had het overleefd ;)

Op woensdagavond werden alle sportteams van het voorjaar voorgesteld aan publiek (ouders enz) Iedereen moest netjes gekleed en elk team werd in de grote gymzaal naar voren geroepen om zich voor te stellen. Was tegelijkertijd een soort informatieavond, wat we allemaal konden verwachten van dit sportseizoen.. want zoals jullie weten is sport echt heel belangrijk hier op de Amerikaanse high schools. Enkele voorjaarssporten zijn, golf, tennis, voetbal, softball, baseball, track en nog wel meer, maar dat weet ik zo even niet meer. Toen dit afgelopen was werd ik meteen doorgebracht naar een vriendin van mijn gastfamilie en haar exchange student uit Venezuela, want met hun zou ik naar COLORADO gaan! Ik was de hele week al super excited voor mijn ski-reisje naar Denver en nu was het dus eindelijk zo ver!

Met het vliegtuig vanuit Detroit kwamen we op donderdagochtend in Denver, Colorado aan. Autootje gehuurd en we gingen als eerst de stad in. De jongen uit Venezuela verzameld geld uit allemaal verschillende soorten landen en ik Denver was een fabriek/museum waar ze Amerikaans muntgeld maakten, daar wilde hij dus graag heen. Daarna hadden we lekker ergens gegeten in de stad en daaarna was het eindelijk tijd om de bergen op te zoeken zodat we konden gaan skien! We moesten ongeveer 2uur rijden totdat we er waren. Jammer genoeg hadden we die dag niet meer genoeg tijd om nog te gaan skien, dus besloten we om tubing te gaan doen, op een band van de berg af sleeen. Toen we in ons appartementje aankwamen zijn we lekker in de hottub geweest en daarna ook weer ergens wezen eten.

Vrijdag konden we dus eindelijk naar het skigebied toe, ski's gehuurd en alles en de berg op! De jongen uit Venezuela heeft hier leren snowboarden en had nog maar 2 dagen ervaring.. maar hij nam geen les ofzo in Colorado, dus super snel ging het nou ook weer niet.. zijn gastmoeder kon ook wel een beetje skien, maar ging als pino van de berg af. (papa weet wel wat ik daarmee bedoel) Besloot later dus om zelf maar op pad te gaan en daar waren ze het wel mee eens hihi. Super mooi gebied en ik weet niet of het aan mij ligt, maar het leek wel of de bergen daar veel groter waren dan in Oostenrijk.. maar dat kan dus ook wel aan mij liggen haha. Aan het eind van de dag gingen we weer naar ons appartement en weer chillen in de hottub! maar toen op een gegeven moment voelde Alex (uit venezuela) zich niet erg lekker en had pijn op de borst.. hij was natuurlijk wel heel vaak gevallen die dag, maar toch klonkhet niet echt vertrouwd en we besloten maar om naar de eerste hulp te gaan. Nou dat was wat, super ieniemienie ziekenhuisje daar en leek allemaal niet zo professioneel. Duurde allemaal super lang.. ze hadden nog net het apperatuur om foto's te maken, maar die moesten wel daarna doorgestuurd worden naar het ziekenhuis in Denver, waardoor het nog weer langer duurde. Uiteindelijk na een paar uur wachten kregen we het nieuws dat de ambulance hem zou ophalen uit Denver en dat hij daar een nachtje moest blijven voor controle. Hij had iets gebroken, (vraag me niet wat, ben ik alweer vergeten) waardoor zijn adem/lucht allemaal omhoog kwam ofzo, nouja ik heb er ook geen verstand van.. maar betekende dus dat we al onze spullen uit ons appartement moesten halen en dat de tweede dag skien er niet meer in zat helaas :( Alex wilde graag dat er iemand mee ging in de ambulance en omdat ik geen auto kan rijden, mocht ik dus mee! Dat was dan wel weer een interessante ervaring opzich haha.. heerlijk twee uur terug reizen naar denver over kronkelende wegen tussen de bergen, met mijn reisziekte lekker misselijkmakend, maar ik dacht bij mezelf stel je niet zo aan en ik had het gered om alles binnen te houden.. hahah, oke ander onderwerp. Eenmaal midden in de nacht aangekomen int ziekenhuis werden er weer allemaal onderzoeken gedaan. Gloria, Alex' gastmoeder had mij naar een hotel gebracht in de buurt waar ik die nacht kon slapen, en zij bleef bij Alex in het ziekenhuis. Mooie luxe hotelkamer voor mezelf dus.. niets te klagen.

De volgende ochtend had ik Gloria gebeld en ze vertelde dat gelukkig alles goed was met Alex en dat ze snel uit het ziekenhuis mochten gaan. Ze zei dat ik maar rustig aan moest doen en kon gaan ontbijten, nou daar ging ik dan in een groot hotel op zoek naar het ontbijt. Allemaal zakelijke mensen daar te eten en ik deed maar net of ik ook een zakelijk iemand was.. haha. Ik had wat dingetjes opgezocht wat we konden gaan doen die dag in Denver, want Gloria zei dat ik het die dag voor het zeggen had omdat ze zich zo schuldig voelde dat ik maar een dag had kunnen skien, natuurlijk vond ik het ook jammer en was het veel geld, maar gezondheid gaat voor alles toch?! en ik bekeek het van de positieve kant, want nu hadden we de kans om meer van Denver zelf te zien :) We gingen eten in het Hard Rock Cafe, dit is een heel populair restaurant in grote steden in Amerika, waar allemaal gitaren, kleding en andere dingen van bekende rock artiesten in grote lijsten aan de kant hangen, was gaaf om te zien en heerlijk gegeten! Daarna beetje gewinkeld, foto's gemaakt en door de stad gelopen. Was super leuk en gezellig! Helaas ging de tijd snel voorbij en moesten we terug naar het vliegveld, om terug te vliegen naar Michigan.. Ondanks alles heb ik toch een super leuke tijd gehad daar en ben Gloria super dankbaar dat ze mij had meegevraagd!

- in de week van 26 maart t/m 1 april kikker in je billl -

Deze week was eigenlijk niet zo bijzonder, moest veel dingen voor school inhalen die ik had gemist de vorige week. Elke dag na school twee uur voetbaltraining gehad. En tja, iedereen was wel een beetje klaar met school en keek uit naar het einde van de week, want op vrijdag begon onze Spring Break! Heerlijk een week niet naar school en uitslapen! Serieus heel Michigan liep leeg, want tijdens deze vakantie vertrekt zowat iedereen naar de zon in Florida. Ook mijn gastgezin had plannen om ergens naar toe te gaan, niet naar Florida, maar misschien naar South-Carolina, Indiana of Ohio, leek mij geweldig natuurlijk om meer te zien van Amerika! Maar op de dag dat onze spring break begon kregen we een telefoontje dat mn gastvader's moeder was gevallen en dat ze waarschijnlijk haar heup gebroken had. Ze werd naar het ziekenhuis gebracht en onze vakantieplannen werden gecanceld. Ze moest geopereerd worden en het zag er allemaal niet zo goed uit :(

- in de week van 2 april t/m 8 april, SPRING BREAK! -

Op maandag zijn we (john, katie, mn gastmoeder en ik) naar de zus van mij gastmoeder geweest en samen met haar gingen we een gps tocht doen en ze liet ons 'haar' paarden zien. Zijn niet echt haar paarden, maar zij rijdt erop. Vond ik dus wel leuk! Hun hele huis was trouwens vol dieren, nouja honden en ze hadden een papegaai.

Dinsdag zijn we op bezoek geweest in het ziekenhuis bij oma en later die dag zijn john en ik met wat vrienden naar de film 21 jumpstreet geweest. Zoals Doreth al zei in haar blog, een echte aanrader, super grappige film!

Mn gastmoeder vond het toch wel jammer voor ons dat we nog niet echt wat bijzonders hadden gedaan in de vakantie en wilde met ons een nachtje ergens in een hotel slapen. Ze had een hotel gevonden in Frankenmuth, dit is een plaatsje in Michigan wat nogal lijkt op Duitsland en Oostenrijk. Hier gingen we dus woensdag naar toe. In Frankenmuth is de grootste kerstmis winkel van Amerika, echt geloof me, gigantisch groot! Nou wist ik niet echt wat we daar moesten gaan doen in het voorjaar, maar toch wel iets wat we moesten zien ;) Ze hadden er zelfs een speciaal rek met allemaal kerstspulletjes uit Nederland, delftsblauwe kerstballen en molens enzo. We hadden gegeten in een mooi restaurant, waar de serveersters van die duitse/oostenrijkse jurkjes droegen. Daarna gingen we terug naar het hotel. In het hotel was een klein zwembad en hottub waar we die avond een beetje doorgebracht hadden. Donderdag gingen we winkelen in een plaatsje in de buurt van Frankenmuth en daarna weer terug naar Holly, naar huis dus.

Normaal gesproken tijdens het paasweekend gaat de hele familie op vrijdag altijd naar opa en oma toe om eieren te versieren. Dit jaar zou het allemaal wat anders gaan ivm met oma die nog steeds in het ziekenhuis lag. Toch besloten ze om het wel door te laten gaan, dus op vrijdag gingen we naar hun huis toe en hebben we eieren versierd. Zaterdag was er een groot event van de kerk ivm pasen. De 'Easter Dream Cruise'. Iedereen was verkleed als een disney figuur, een superhero of een ander bekend tekenfiguur. De bedoeling was om mensen naar de kerk te lokken voor hun zondagse dienst, dus er werd vanalles uit de kast gehaald. Auto's moesten door de dream cruise heen rijden en konden zo alle figuren zien, de kinderen kregen snoep en tja was dus een groot event, maar ze hadden gerekend op veel meer bezoekers die dus niet echt kwamen.. (haha)

Zondag was het dus pasen en gingen we naar de kerk. Maar wat hier een traditie is, is dat ieder jaar de paashaas cadeautjes komt brengen, en die moesten we dus in de vroege morgen eerst eens gaan zoeken door ons huis, wat toch leuk van die amerikaanse paashaas :) Daarna gingen we naar de kerk. Na de dienst was er voor de jeugd een helicopter egg drop. Met een helikopter boven ons hoofd werden er allemaal paaseieren met snoep naar beneden gegooid. Daarna ook speciaal voor de jeugd, kregen we een mega pannenkoekenontbijt. Nadat alles afgelopen was in de kerk gingen we weer naar het huis van de opa en oma. Normaal kookt hun oma altijd super lekkere dingen, maar dit jaar kon ze er helaas niet bij zijn en had de rest van de familie voor het eten gezorgd. Wat ook een traditie van de familie is, is het paaseieren zoeken, hier stoppen ze dan geld in en alle kleinkinderen, (en dat zijn er nogal wat in de familie)moesten 21 paaseieren vinden. Dus ja, dat was zo'n beetje mijn pasen in Amerika ;) had alleen gehoopt dat ze hier ook een eerste en tweede paasdag hadden, maar helaas, die maandag moesten we gewoon weer naar school toe.

- in de week van 9 april t/m 15 april -

Deze week vooral druk gehad met voetbaltrainingen, danstraining, een voetbalwedstrijd en heul veel huiswerk. Vrijdag moesten we (alle voetbalmeiden) helpen bij Midnight Madness. Dit was een leuke voetbalavond geregeld door onze coach, voor allemaal kinderen die op voetbal zitten. Het werd gehouden in een grote indoor hal met kunstgras. We moesten de kinderen dus een beetje vermaken met wat spelletjes en er was een soort kinderdisco. Die avond heb ik bij een vriendin geslapen van voetbal, omdat we op zaterdag vroeg in de morgen een toernooi hadden. Dit was voor mij mn eerste wedstrijd die ik mocht spelen en met mijn beginnersgeluk ook nog gescoord! Daarna heb ik alle drie de wedstrijden mogen spelen in het toernooi en we hadden alles gewonnen! Was erg leuk!

- in de week van 16 t/m 22 april -

Eindelijk kan ik een einde aan mijn blog maken, want deze week zijn er niet echt nieuwe dingen gebeurd. Ja, ik heb het nog steeds druk met voetbal enzo, maar dat vind ik alleen maar leuk! Ik heb het gewoon super naar mn zin hier en probeer er gewoon het allerbeste van te maken :) ookal zijn er soms momenten dat ik mijn familie even niet meer uit kan staan, maar dan denk ik toch meteen weer dat ik er niets aan kan veranderen en me er niet minder door moet laten voelen. Het is mijn ervaring en ik ben super blij dat ik er voor gekozen heb, want heb er echt al heel veel van geleerd! Heb eigenlijk nooit echt problemen gehad met mijn Engels hier, maar toch ben ik ermee vooruit gegaan, wat altijd goed uit komt voor later ;) Dus als iemand dit leest en zit nog op de middelbare school en je hebt geen idee wat je wilt gaan doen hierna, dan zou ik er zeker over nadenken om naar het buitenland te gaan want je leert er super veel van! Gisteren, 20 april (annemiekerd's verjaardag, nogmaals gefeliciteerd nichtjeeee) was ik hier precies 3 maanden. De tijd gaat snel! Volgende week, 29 april gaan we naar New York en Washington DC, en daar kijk ik al naar sinds dat ik nog in Nederland was, haha dus ben benieuwd!

Applausje voor jezelf als je dit allemaal gelezen hebt, want het was nogal veel.. echt sorrrry voor het lange wachten! Ik zal nadat we terug zijn uit New York schrijven hoe het was, dat beloof ik ;)

Liefs Marlous xxxxxx

  • 21 April 2012 - 21:06

    Geke:

    Hoi meisje,

    Wat heb je er een mooi verhaal van gemaakt en ik denk dat er heel veel mensen op zaten te wachten. Wij hebben in ieder geval met plezier je nieuwe blog gelezen en wachten nu al met spanning op je verhalen uit NYC en Washington DC. Veel plezier daar !!! maar dat gaat volgens mij gewoon lukken

  • 21 April 2012 - 21:22

    Ilse:

    Haa wichie, super leuk om te lezen, en ik kijk net als je mama uit naar je verhalen uit New Yorke en Washington DC, en niet meer zolang wachten hoor met schrijven :P haha grapje

    Heel veel kussiess <3

  • 22 April 2012 - 00:21

    Annemiek:

    Ah lief! dankjewel, heb je gemist hier.
    Veel plezier in New York!

    xxxx

  • 22 April 2012 - 12:22

    Léonie:

    Jeeej applausje voor mij! haha
    super leuk om allemaal te lezen marlousje!
    Leer je je dansteam even allemaal de schumacher! hahah

    xoxo!

  • 24 April 2012 - 17:21

    Kim Jalvingh :

    Hallo Marlous,
    Jij beleeft veel!
    Nog heel veel plezier de komende 68 dagen.
    Groetjes Kim.

  • 27 April 2012 - 17:00

    Hendrien:

    Hoi Marlous,

    Wat heb je veel meegemaakt en opgeschreven!! Heel leuk om te lezen. Ik wens je heel veel plezier in New York en Washington DC! Verder succes met je voetbalcarriere en geniet er nog maar lekker van.

    Groetjes Hendrien en de rest.
    Ook de groetjes van oma Wilms.

  • 23 Mei 2012 - 21:27

    De Buurtjes:

    hoi,super om je verslag te lezen.Geniet ervan doen wij ook.

  • 25 Mei 2012 - 09:58

    Janny.:

    Hoi Marlous,

    Goh, wat heb jij en hectisch leven daar, kom jij nog aan studeren toe?
    Maar je doet wel héél v'éél leuke dingen. Stiekum een beetje jaloers, maar wij gunnen jou dit van harte.

    We hebben de foto's gezien van jou in die prachtige mooie blauwe jurk. Een plaatje.
    Je kunt ook verder gaan als fotomodel.
    Nog een maandje en dan koffers pakken. Nog een leuke tijd overzee.

    groetjes
    Wil en Janny
    Odoorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Marlous in the US

Half jaar high school in Amerika

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2012

't einde is in zicht

21 April 2012

Long time no speak!

22 Februari 2012

1maand!

07 Februari 2012

Hoi dutchies

31 Januari 2012

Hi
Marlous

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1378
Totaal aantal bezoekers 10090

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Marlous in the US

Landen bezocht: