Finally - Reisverslag uit Holly, Verenigde Staten van Marlous Lufting - WaarBenJij.nu Finally - Reisverslag uit Holly, Verenigde Staten van Marlous Lufting - WaarBenJij.nu

Finally

Door: marlouslufting

Blijf op de hoogte en volg Marlous

29 Januari 2012 | Verenigde Staten, Holly

Hey hoi iedereen :) ik heb beloofd dat ik vandaag zou beginnen aan mn eerste blog en dus doe ik dat ook maar. Het klinkt nu misschien alsof ik er geen zin in heb, maar dat is het niet. Ik heb gewoon nog geen tijd gehad. Ik heb er alweer 1 weekje opzitten! Veel nieuwe indrukken en veranderingen meegemaakt. Laat ik maar beginnen bij het begin! Vrijdag 20 januari begon mijn grote reis naar het grote Amerika (hihi) de vlucht hierheen is allemaal goed gegaan en toen ik in Detroit aankwam stond mijn gastfamilie al op me te wachten met een bord: Welcome to the USA Marlous! En een mand met wat cadeautjes. Ze waren heel aardig en open dus voelde me eigenlijk meteen al op mn gemak. In de auto op weg naar Holly (mijn woonplaats) werden me allerlei vragen gesteld, maar ik was nogal moe van de reis dus wilde het liefst slapen haha. Maar toen ze vroegen of ik 's avonds mee wilde naar een basketball wedstrijd van de high school kon ik natuurlijk geen nee zeggen. Was heel gaaf om te zien en voor de mensen die nieuwschierig zijn of ik ook ga cheerleaden moet ik teleurstellen want dat ben ik niet van plan. Er is wel nog een dansteam hier op school en dat zou ik wel willen probreren, ik heb ze die avond ook zien optreden en ze waren best goed dus dat lijkt me wel wat! Ik kan natuurlijk niet een half jaar zonder dansen ;) Zondag ben ik voor het eerst naar de kerk geweest hier. Alleen is het echt niets vergeleken bij een kerk in Nederland. Het is een super groot en nieuw gebouw en binnen is ook alles nieuw. Ze hebben er vanalles om iedereen het naar hun zin te maken, vooral ook gericht op jongeren. Bijv, een paar basketball veldjes, spelcomputers, een soort cafe met allemaal eten, biljardtafels, klimwand etc. Gek he! Ik was echt een beetje 'overwhelmed' toen ik alles zag. De kerkdienst zelf is ook heel anders dan in Nederland. Veel zingen en geen pastoor van 70 jaar oud, maar iemand van misschien net 30. (Speciaal voor de jongeren, pastoor voor de volwassenen is wel wat ouder hoor haha) Anyways, dat was dus de kerk. Maandag hoefden we nog niet naar school, soort studiedag voor de leraren ofzo. Dinsdag had ik dus mijn eerste schooldag. Het voelde alsof ik weer opnieuw een brugger was geworden, want alles was natuurlijk nieuw en groot. Ik hoefde gelukkig niet alleen. Mijn host broertje Ross en zusje Katie gaan er ook naar school. En host broer Joao, de braziliaanse jongen die hier al 6maanden is, gaat er ook naar school. Zij hebben me beetje rondgeleid daar. Iedereen in elke klas was super aardig tegen me en ook de leraren. Ik had wel een plattegrond gekregen van de school zodat ik de lokalen zelf kon vinden, maar voor degenen die mij kennen.. daar ben ik dus totaal niet goed in. In elke les was er wel iemand die me naar het volgende lokaal wilde brengen, echt heel sociaal zijn ze hier! In deze eerste week heb ik heel veel mensen ontmoet, maar al die namen.. pfieuw ga ik dat ooit onthouden?

  • 30 Januari 2012 - 10:58

    Geke:

    Hoi Marlous,

    Nou eindelijk dan begonnen met je blog. Mooi dat het je zo goed gaat daar in het verre Amerika. Ik ga er van uit dat we elkaar vanavond even spreken. Succes en veel plezier

    xxx van ons allemaal

  • 31 Januari 2012 - 06:11

    Maud:

    Chickie! Goed bezig! Blij om te horen dat het zo goed gaat :) Dikke kus xx

  • 31 Januari 2012 - 13:20

    Vera:

    Haha echt super leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt:D
    Zal wel echt heel raar zijn zeker...
    Veel plezier nog:D:D

    Liefs..

  • 31 Januari 2012 - 15:47

    Rosa:

    Wauw Marlous, klinkt allemaal erg vet! Wel iets filmen van het dansen hè! Heul veel plezier! Xx

  • 31 Januari 2012 - 16:59

    Ilse:

    Hee jij daar,

    super leuk om te lezen hoop dat je het vaker doet als je er natuurlijk tijd voor hebt :)

    Ik ben trots op je! :)

    Heel veel kusjes!

  • 31 Januari 2012 - 17:23

    Frau Vinzelberg!:

    Du hast Lust sehe ich.Toen ik je eerste berichtje las op facebook had ik geen keus meer. Ik heb gelijk High School Musical maar opgezet. Jammer genoeg kon ik hem alleen om nederlands zetten, dus dat klonk weer eens nergens naar. Ik wacht alweer op je volgende activiteiten :D

    xx Je Truffeltje

  • 01 Februari 2012 - 18:55

    Annemiek:

    Echt leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat!
    Ben benieuwd wat je allemaal nog mee gaat maken daar :)

    liefss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Holly

Marlous in the US

Half jaar high school in Amerika

Recente Reisverslagen:

12 Juni 2012

't einde is in zicht

21 April 2012

Long time no speak!

22 Februari 2012

1maand!

07 Februari 2012

Hoi dutchies

31 Januari 2012

Hi
Marlous

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 10099

Voorgaande reizen:

20 Januari 2012 - 01 Juli 2012

Marlous in the US

Landen bezocht: